Pierwszymi ambasadorami marki są pracownicy firmy.
➡️ Pracownicy, którzy utożsamiają się z firmą mówią o niej dobrze na zewnątrz
➡️ Świadoma współpraca wszystkich działów firmy w osiąganiu wspólnych celów potęguje zakładane efekty
➡️ Komunikacja zewnętrzna, czyli przejawianie się firmy w rynku, przy zachowaniu ww. elementów jest wiarygodne
Przemyślana strategia firmy powinna być podstawą do pracy wszystkich jej działów.
Jeżeli, załóżmy, marketing, księgowość i sprzedaż a także HR-y będą zmierzały w tym samym kierunku, wzajemnie się rozumiejąc, współpraca będzie niejako naturalna.
W konsekwencji produkty/usługi wytworzone w symbiotycznym środowisku, oferowane Klientom różnymi kanałami, ale ze spójną narracją będą stanowiły kwintesencję jakości, za którą konsument zapłaci każdą cenę.
Konkluzja: marketing spaja wszystkie działania firmy 💡
Czy zaobserwowałeś w biznesie sytuacje, w których dział marketingu działa jak odrębny silos❓
A może zauważyłeś nieustanny konflikt pomiędzy działami marketingu i sprzedaży❓
Marketing dostarcza leady, a sprzedaż nic z nimi nie robi, bo twierdzi, że jakość jest słaba.