Sprzedaż bez wsparcia marketingu jest możliwa, zatem po co wydawać pieniądze na MARKETING❓ Prawda czy fałsz❓
Dziś pytanie z innej strony. Czy marketing w ogóle jest potrzebny❓
Skąd klienci dowiedzą się, że nasze produkty/usługi są dobrej jakości i dlaczego warto wydać na nie pieniądze❓
👉🏻 Mogą sprawdzić je osobiście:
Zakup – testowanie – decyzja o ponownym nabyciu. Proste.
Taki krótki proces zakupowy może sprawdzić się w przypadku produktów/usług tanich.
👉🏻A jak to wygląda, gdy oferujemy dobra wysokobudżetowe?
𝐙𝐚𝐧𝐢𝐦 𝐤𝐥𝐢𝐞𝐧𝐭 𝐝𝐨𝐤𝐨𝐧𝐚 𝐳𝐚𝐤𝐮𝐩𝐮 – 𝐁𝐀𝐃𝐀 𝐑𝐘𝐍𝐄𝐊 📌
💡 PREZENTACJA – Klienci chcą poznać właściwości produktu/usługi: parametry, funkcjonalność, zawartość, sposób „podania” etc.
💡 REKOMENDACJA – Tu przydają się opinie tych, którzy wcześniej dokonali wyboru, sprawdzili, są zadowoleni.
💡 OBECNOŚĆ W SIECI – W czasach cyfrowej transformacji klienci lubią poznawać nas w Internecie. Jednak sama strona nie wystarczy. Ważna jest świadoma obecność w social mediach, wyszukiwarce (na wysokiej pozycji, wszak konkurencja nie śpi :)), czy na stronach partnerów. Szerokie spektrum działań digital marketingu to jednak temat na odrębny post.
Podsumowując: bezpośredni kontakt z klientami i wpływ na ich ostateczne decyzje jest domeną sprzedaży, jednak aby tej łatwiej było dotrzeć do klienta, potrzebne jest wsparcie działaniami marketingowymi. Mam na myśli zarówno działania na rzecz tworzenia i umacniania marki, ale również generowania popytu i pozyskiwania leadów. Dzięki temu firmy mogą się rozwijać i zwiększać swoje zyski.