Globalny wskaźnik eksploracji Internetu wg regionu w lipcu 2022 r. wyniósł 98% dla Europy Północnej, a dla Europy Południowej 88%.
Co robimy w Internecie❓
MY
W sieci poszukujemy odpowiedzi na nurtujące nas pytania, pracujemy, uczymy się, spędzamy wolny czas, nawiązujemy relacje.
Internet jest także miejscem, gdzie lubimy robić zakupy. Kupujemy produkty codziennego użytku, odzież, wyposażenie domów i wymarzone wczasy. Tu znajdujemy źródło do zaspokajania naszych potrzeb bezpieczeństwa, przynależności, uznania i rozwoju. To cztery z pięciu podstawowych potrzeb człowieka wg teorii Maslowa.
Tutaj toczy się życie. I chociaż zakupy, czy spotkania face-to-face również są dla nas bardzo ważne, niezaprzeczalny jest fakt, że obecność w sieci jest dla nas normą.
BIZNES
Internet to także kanał rekrutacji pracowników oraz poszukiwania partnerów i klientów.
✔️ Jak przejawiać się w sieci, żeby najlepsi kandydaci i partnerzy nas dostrzegli?
✔️ Jak wzbudzić w nich chęć i potrzebę współpracy z nami?
✔️ Jak sfinalizować transakcje i doprowadzić do tej współpracy?
Nikt chyba nie lubi rozmawiać z Firmą bez twarzy… Czego potrzebujemy❓
Twarz – System Identyfikacji Wizualnej – jasno określone procedury i oznaczenia graficzne, stosowane przez firmę, o którym pisałam w jednym z wcześniejszych postów (link w komentarzu)
Osobowość – nadanie marce cech ludzkich, skojarzeń z tym co niematerialne i wywołujące pozytywne emocje
I wreszcie komunikacja – sposób i miejsca spotkań z odbiorcami.
Internet daje nam wiele możliwości do spotkań z naszym odbiorcą:
Gdzie:
strona internetowa – wyszukiwarki – social media – YT – blogi – e-mail
W jakiej formie:
➡️ SEO
➡️ SEM
➡️ content marketing
➡️ e-mail marketing
➡️ social media marketing
➡️ affiliate marketing
Najlepiej jest stosować wszystkie formy marketingu, aby jednak określić, które będą najbardziej korzystne dla naszej działalności należy się dobrze przygotować.
Pozycją wyjściową jest sporządzenie strategii marketingowej, określającej cele długo- i krótkoterminowe. Dzięki niej możliwa będzie skuteczna komunikacja marki oraz wprowadzanie produktów/usług na rynek i wsparcie sprzedaży.