Teorii osobowości jest wiele. Pracowali nad nią m.in. Freud, Adler, Jung, Sullivan, Horney i wielu innych badaczy.
Niemniej jednak, osobowość to zbiór cech charakterystycznych dla danej jednostki, tego, co ją wyróżnia i w jaki sposób wchodzi ona w interakcję z otoczeniem.
W zasadzie wszyscy to wiemy, tym bardziej, że typy osobowości są w ostatnim czasie intensywnie analizowane w kontekście pracy zespołowej. Tu, wg modelu Insights Discovery, zbudowanego na podstawie typologii Junga, mamy podział na 🔴🟢🟡🔵
I weszliśmy do biznesu Potrzeba połączenia kropek w potencjale ludzkim firm tak, żeby wyciągnąć jak najwięcej korzyści, stworzyła przestrzeń do pochylenia się nad tym tematem.
A jak to się ma do całości?
Cechy ludzkie przypisywane są również firmom i określa się je mianem OSOBOWOŚCI FIRMY.
Jest to sposób, w jaki marka prezentuje się i komunikuje z otoczeniem w tym z klientami, pracownikami i społecznością. Można to porównać do charakteru lub stylu, który ją wyróżnia. Podobnie jak każda osoba ma swoje cechy, preferencje i sposób zachowania, tak firma ma swoje wyróżniki, które określają jej charakter.
Osobowość marki może być wyrażana poprzez różne elementy:
🔹 SIW ➡️ logo, kolorystyka
🔹 Slogan/y
🔹 Ton i sposób komunikacji
🔹 Wartości, misja i kultura organizacyjna
Czynniki te tworzą brand firmy i wpływają na to, jak jest postrzegana przez klientów, partnerów i konkurencję.
Tak jak wizerunek człowieka, jego styl w ubiorze i komunikacji wyraża jego cechy i wartości, tak o usposobieniu marki mówi forma i styl w jakim się przejawia.
Spójna osobowość firmy ma duże znaczenie, ponieważ pomaga budować więzi i zaufanie z klientami. Łatwo można ją rozpoznać i identyfikować. Dodatkowo może przyciągać i zatrzymywać utalentowanych pracowników oraz wpływać na swój pozytywny wizerunek.