Grafika z fotografią

Jak widzą Cię Twoi Klienci i Partnerzy w biznesie?

Czy warto usystematyzować komunikację wizualną i osiągnąć efekt spójności?

System Identyfikacji Wizualnej – czym jest?

  • Jest zestawem reguł oraz jednolitych standardów komunikacji wizualnej opartych na logo, logotypie, kolorystyce i typografii.
  • Jest przewodnikiem -> nie tylko porządkuje i systematyzuje stosowanie znaków, ale także wytycza ramy dla tworzenia materiałów komunikacji marketingowej.
  • Jest podstawą dla kreacji spójnego i konsekwentnego wizerunku przez firmę oraz jej partnerów.

Logo: To serce SIW. Twoja marka potrzebuje logo, które będzie stanowiło o rozpoznawalności firmy. Logo powinno być unikalne, łatwo rozpoznawalne i reprezentować tożsamość Twojej marki. Jest ono punktem wyjścia dla całego systemu identyfikacji.

Kolorystyka: kolory, które wybierzesz, będą mówiły o Tobie i Twojej ofercie. Będą obecne nie tylko w logo, ale również w materiałach graficznych: wizytówkach, papierze formowym, katalogach, plakatach, na stronie internetowej, blogu, w social mediach etc.   Ważne: Dokładnie określ, barwy, które będą odzwierciedlały Twoją kolorystykę, przy zastosowaniu różnych technologii. W ten sposób zachowasz spójność kolorystyczną w materiałach drukowanych i elektronicznych.

Typografia: Odpowiednio dobrana typografia uzupełni przekaz. Wybierz zestaw czcionek, które będą dobrze współgrały z logotypem i oddawały charakter Twojej marki. Zadbaj o wykorzystanie ich we wszystkich materiałach marketingowych.

Grafika i wzory: Niech grafiki, wzory i ikony wyróżniają Twoją markę wśród konkurencji. Przyciągnij nimi uwagę. Stosuj je na wszystkich nośnikach.

Zasady użytkowania: Aby zachować spójność wizualną, konieczne jest opracowanie zasad korzystania z elementów SIW. Określ, w jaki sposób i gdzie logo, kolory, typografia i grafika powinny być stosowane.

Tworzenie Systemu Identyfikacji Wizualnej dla Twojej marki ma wiele korzyści. Przede wszystkim Twoja firma zyska twarz. Ułatwi budowanie rozpoznawalności i świadomości klientów i partnerów.

Wskazówka na zakończenie -> Gdy już zainwestujesz czas i pieniądze w opracowanie SIW, warto opatentować nazwę firmy i znak graficzny, aby uniknąć nieuczciwych działań ze strony konkurencji.

Scroll to Top