Co wspólnego ma employer branding z obsługą klienta?
Klient jest naszym partnerem w biznesie. Wiadomo, że partnerstwo polega na takiej relacji, w której obie strony mają wymierne korzyści.
Firma nawiązująca relację z klientem realizuje sprzedaż i zwiększa zyski, klient staje się posiadaczem/użytkownikiem produktu lub usługi.
Aby do partnerstwa doszło, oferująca swoje produkty organizacja buduje warsztat specjalistów obsługi klienta i sprzedawców. Ważny jest każdy etap kontaktu z klientem i chociaż nie zawsze strony mówią sobie „sakramentalne TAK”, niezwykle ważne jest, aby pozostało DOBRE WRAŻENIE. To ono może doprowadzić do transakcji/ współpracy w przyszłości.
Dlaczego tak się dzieje❓
Dobre wrażenie buduje pozytywne emocje, które dojrzewają w ❤️ klienta. Odpowiednio podgrzewana przez firmę relacja wzbudzi chęć współpracy w potencjalnym partnerze.
Mamy zatem jeden z elementów brandingu – świadomość marki budowana w kanale współpracy z klientem.
𝐀 𝐣𝐚𝐤 𝐭𝐨 𝐬𝐢ę 𝐦𝐚 𝐝𝐨 𝐞𝐦𝐩𝐥𝐨𝐲𝐞𝐫 𝐛𝐫𝐚𝐧𝐝𝐢𝐧𝐠𝐮❓
Postrzeganie kandydata, jako potencjalnego partnera, w kontekście wymiernych korzyści dla obu stron jest jak najbardziej zasadne 🙂 Firma zyskuje wartościowego członka zespołu, który przyczyni się do realizacji celów organizacji. Kandydat/pracownik zdobędzie szansę samorealizacji (tu preferencje są różne: stanowisko, dobre wynagrodzenie, możliwości rozwoju, stabilizacja etc.). Będzie miał również udział w budowaniu firmy o silnej marce na rynku.
Tu powrócę do myśli zawartej we wstępie: ważny jest każdy etap kontaktu 💡
Employer branding ma na celu budowanie marki firmy, jako pracodawcy.
Często kandydaci chcą pracować dla firm, które już mają silny brand na rynku.
Zdarza się, że proces rekrutacyjny ich świadomość marki zmienia. Niestety nie jest to zmiana na lepsze. Często poruszanym tematem na LinkedIn jest brak jakiegokolwiek feedbacku.
Zrozumiały jest fakt, że Rekruterzy nie mają łatwo. Realizując wiele projektów, mogą nie mieć czasu na osobisty kontakt z kandydatem. Dzisiejszy rynek dostarcza jednak rozwiązania automatyzacji również w tym obszarze.
𝐃𝐥𝐚𝐜𝐳𝐞𝐠𝐨 𝐰𝐢ę𝐜 𝐰𝐚𝐫𝐭𝐨 𝐳𝐚𝐝𝐛𝐚ć 𝐨 𝐭𝐞𝐧 𝐨𝐬𝐭𝐚𝐭𝐧𝐢 𝐞𝐭𝐚𝐩 𝐤𝐨𝐧𝐭𝐚𝐤𝐭𝐮 ❓
Tu nie chodzi tylko o komfort kandydatów, którzy będą świadomi zamknięcia procesu.
Z punktu widzenia firmy, jest to niezwykle ważny kanał budowania marki i zaufania do niej wszystkich odbiorców. Kandydaci są przecież także klientami 💡
Warto więc pozostawić dobre wrażenie.